معرفی بهترین برندهای تولید کننده لاستیک کامیون

معرفی بهترین برندهای تولید کننده لاستیک کامیون
فهرست مطالب

انتخاب و خرید بهترین لاستیک سالم کامیون، برای رانندگان حوزه حمل و نقل، یک موضوع بسیار مهم است. چرا که لاستیک بی‌کیفیت، باعث بروز اختلال در حرکت چرخ‌ها و آسیب به خودرو و راننده خواهد شد. در حال حاضر انواع مختلفی از لاستیک خودرو به بازار عرضه شده است و لاستیک‌های پنوماتیک مدرن، از جمله محصولات شگفت‌انگیز در حوزه حمل‌ونقل هستند و از زمانی که جان بوید برای اولین بار در اواخر 1800 میلادی این مدل لاستیک‌ها را به بازار معرفی نمود، تاکنون در حال تکامل و توسعه هستند. اگر شما هم به عنوان یک راننده کامیون می‌خواهید بدانید بهترین لاستیک کامیون، کدام است این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

بهترین لاستیک کامیون چینی

وقتی صحبت از بهترین برندهای لاستیک کامیون می‌شود، نام لاستیک‌های چینی در ردیف بهترین‌ها قرار می‌گیرد. چرا که تولیدکنندگان آسیایی به ویژه چینی‌ها، در فرآیندهای تولیدی خود استانداردهای جهانی را به درستی لحاظ می‌کنند. از این رو یافتن زیرساخت‌های پیشرفته اروپایی در کارخانه های لاستیک‌سازی چینی بسیار رایج است.

بهترین لاستیک کامیون چینی

کارخانه‌های لاستیک‌سازی چینی بسیار بزرگ و توسعه یافته هستند و توانایی تولید سالانه ده‌ها میلیون لاستیک را دارند. در ادامه لیستی از بهترین برندهای لاستیک کامیون چینی در اختیار شما قرار می‌دهیم تا برای خرید بهترین لاستیک کامیون بتوانید به درستی تصمیم‌گیری کنید:

لاستیک کامیون کوپر (Cooper Discoverer AT3 4S) بهترین لاستیک کامیون

شرکت کوپر یکی از برترین تولیدکنندگان تایر کامیون در جهان است که محصولات بسیار با کیفیتی را به بازار عرضه نموده است. تولیدات این شرکت برای استفاده در تمامی جاده‌ها با وضعیت آب‌وهوایی مختلف از جمله جاده‌های خشک و کویری، جاده‌های برفی و یخی و جاده‌های ناهموار، طراحی شده‌اند.

 همچنین لاستیک کامیون کوپر برای رانندگی در جاده و خارج یک گزینه ایده‌آل است. در ساخت آج این تایر، از ترکیب سیلیس برای ایجاد حالت کشسانی در جاده و خارج از جاده استفاده شده است. به‌طوری‌که ضمانت آج لاستیک‌های این کمپانی 65.000 مایل، چیزی بیش از 104.000 کیلومتر، معادل شش سال رانندگی در جاده است. 

لاستیک کامیون کوپر

علاوه بر این وجود کانال‌های Aqua Vac در لاستیک، مانع رسیدن آب به بخش‌هایی از لاستیک که با زمین در تماس است می‌شوند. این ویژگی‌ها، لاستیک کوپر را به یک لاستیک همه کاره در جاده‌ها تبدیل کرده است.

آنچه این لاستیک را از محصولات مشابه متمایز کرده است، وجود شیارهای خارجی برای کشش بیشتر در وضعیت برفی است و وجود تسمه‌های فولادی، باعث ثبات لاستیک و عملکرد صحیح آن را در طول مسیر می‌شود.

تایر کومهو  (Kumho Crugen HT51) بهترین لاستیک کامیون چینی

اگر به دنبال بهترین لاستیک کامیون قیمت مناسب هستید، لاستیک کومهو بهترین گزینه است. این برند با تولید محصولات مقرون به صرفه، اقتصادی و البته با کیفیت، رضایت بسیاری از مشتریان را به دست آورده و به عنوان یکی از برندهای محبوب لاستیک‌سازی در جهان معروف شده است.

کومهو یک کمپانی با قدمت صد ساله با کارخانه‌های بسیار مدرن در چین است که جوایز بسیاری را در طول سال‌های فعالیت خود به دست آورده است. یک همراه همیشگی برای تمام فصول سال که در جاده‌های برفی و یخی از کشش بسیار مناسبی برخوردار است. علامت 3PMSF روی بدنه لاستیک، مهر تاییدی بر همین موضوع است.

تایر کومهو 

آج تایر کومهو با در نظر گرفتن بیشترین طول عمر برای آج و در عین حال بالاترین سطح ثبات و کنترل طراحی شده است. همچنین شیارهای برای دورکردن آب از قسمت تماس تایر با زمین تعبیه شده است.

این لاستیک تمام عیار و محبوب، دارای گارانتی 70.000 مایل، حدود 113.000 کیلومتر است که برای لاستیک کامیون بسیار منطقی به نظر می‌رسد. وجود گارانتی به همراه سایر مزایایی که به آنها اشاره کردیم، تایر کومهو را به بهترین لاستیک کامیون چینی تبدیل کرده است.

 لاستیک بی اف گودریچ  BFGoodrich Mud-Terrain T/A KM3

اگر اکثر مسیرهای شما خارج از جاده است و یا به رانندگی با خودروهای آفرود علاقه دارید، لاستیک BFGoodrich بهترین گزینه برای شماست. فراموش نکنید که تایر بی اف گودریچ برای خودروهایی طراحی شده است که بیشترین تردد آنها در جاده‌های خاکی ناهموار است.

در تولید این لاستیک ترکیباتی برای چسبندگی هرچه بیشتر لاستیک روی سطوح لغزنده، سنگ و ناهمواری‌ها در نظر گرفته شده است و طراحی آج بزرگ به منظور تقویت پایداری لاستیک روی شن‌ها، انجام شده است.

 لاستیک بی اف گودریچ

وجود دیواره جانبی با طراحی منحصر به فرد با ضخامت بالا و شانه‌ای کشیده در لاستیک بی اف گودریچ، از بروز سوراخ و بریدگی در هنگام برخورد با سطوح ناهموار جلوگیری می‌کند. علاوه بر این وجود آج، باعث تخلیه سنگ ریزه‌ها شده و از تجمع گل و لای و سنگین شدن لاستیک جلوگیری می‌کند. از این رو لاستیک بی اف گودریچ  نیز در ردیف بهترین لاستیک کامیون چینی قرار گرفته است.

 لاستیک شینگ یوآن (Xinyuan Tire Group)

گروه لاستیک‌سازی شینگ یوآن یکی دیگر از شرکت‌های لاستیک‌سازی در چین است. این شرکت با تاکید بر به کارگیری فناوری‌های مدرن فعالیت خود را آغاز نموده است و از ابتدای تاسیس در سال 1994 میلادی تا کنون نیز توسعه پایدار در صنعت خودروسازی را پیاده سازی نموده است.

تولیدات این گروه صنعتی، سالانه حدود 5.800.000 لاستیک کامیون در بازار است و برندهایی همچون آمبرستون (Amberstone)، نشنال تریشر (National Treasure) و آنیت (Annite) از جمله برندهای پیشرو این شرکت هستند.

 لاستیک شینگ یوآن

شرکت شینگ یوآن موفق به دریافت گواهینامه ایزو 9001، ایزو 14001 و گواهینامه ECE و گواهینامه DOT ​​آمریکا شده است. این موضوع نشان‌دهنده به کارگیری کلیه استانداردهای بین‌المللی در محصولات این کمپانی پرآوازه است. رعایت همین اصول و استانداردها، تایرهای کمپانی شینگ یوآن را در لیست بهترین لاستیک کامیون چینی قرار داده است.

لاستیک آیلوس Aeolus Tire 

کمپانی آیلوس تایر، یکی دیگر  از برترین تولیدکنندگان لاستیک در سطح جهان است و در طول سالیان متوالی فعالیت خود، تایرهای با کیفیت و بسیار با دوامی را به بازار عرضه کرده است و همین موضوع باعث کسب شهرت این کمپانی در صنعت لاستیک سازی شده و محبوبیت بالایی را در بین فعالان حوزه کشاورزی و حمل و نقل برای محصولات این شرکت رقم زده است. 

لاستیک آیلوس

بخش کنترل کیفیت کارخانه آیلوس تاکید زیادی بر بالا بودن دوام و کشش محصولات خود در انواع جاده‌ها تاکید دارد از این رو تولیدات این کمپانی دارای استحکام بالا و عمر طولانی هستند و به واسطه قیمت رقابتی، محبوبیت بالایی در سطح جهانی دارند. 

لاستیک میشلین  Michelin Tire

کمپانی لاستیک سازی میشلین یکی از قوی‌ترین تولید کنندگان لاستیک در جهان است که سال‌ها پیش شهرت خود را از تولید لاستیک‌های درجه یک با قابلیت سوخت‌رسانی بهینه به هر لاستیک، کسب کرد. مهم‌ترین دلیل عملکرد عالی لاستیک‌های میشلین را می‌توان عملکرد عالی آن در انواع جاده‌های برفی، مرطوب و ناهموار دانست. اما این پایان کار نیست، کارشناسان این شرکت همواره در تلاشند تا بهترین لاستیک‌ها را بر اساس آخرین تکنولوژی روز دنیا طراحی و به بازارهای جهانی ارائه دهند.

لاستیک میشلین 

آنچه تایرهای شرکت میشلین را از دیگر نمونه‌های تایر در بازار متمایز کرده است، وجود قابلیت‌های چند منظوره لاستیک‌ها در جاده و خارج از جاده است. آج لاستیک‌های این کمپانی قابلیت کشسانی و انعطاف‌پذیری بالایی دارند و علاوه بر این لبه‌های تیز لاستیک، در برف و یخ رد می‌اندازد که خود نشان‌دهنده بالا بودن کیفیت ساخت لاستیک است.

لاستیک چینی گوئیژو  (Guizhou Tire)

شرکت گوئیژو یکی از تولیدکنندگان باسابقه لاستیک است که محصولات متنوعی با بیش از 3000 مدل برای صنعت خودروسازی و حمل و نقل تولید کرده است. از لاستیک سواری و کامیون گرفته تا لاستیک ماشین‌آلات کشاورزی و صنعتی، همگی تولیدات کارخانه گوئیژو هستند.

لاستیک چینی گوئیژو

برندهای Advance، Tornado، Samson، Jingangbrands و Chinhoo از جمله برندهای معروف زیر مجموعه این کمپانی هستند. تولیدات این کمپانی به دلیل استحکام بالا، قابلیت چسبندگی و کشسانی و در نهایت طول عمر بالا و قیمت مناسب، در ردیف بهترین لاستیک کامیون چینی قرار گرفته‌اند.

سخن پایانی

در این مطلب از مجله آی بار درباره بهترین لاستیک کامیون چینی صحبت کردیم و اطلاعاتی درباره هریک از لاستیک‌های موجود در بازار در اختیار شما قرار دادیم. در حال حاضر تولیدکنندگان چینی به واسطه دانش مهندسان خود و به پشتوانه برخورداری از تکنولوژی روز دنیا، در صنعت لاستیک‌سازی پیشتاز هستند و همین موضوع باعث شده است در سراسر دنیا به ویژه آسیا محبوبیت بالایی بین مصرف‌کنندگان داشته باشند.

امیدواریم خواندن این مطلب اطلاعات ارزشمندی درباره لاستیک کامیون در اختیار شما قرار داده باشد و با مطالعه این مطلب بتوانید درباره خرید بهترین لاستیک کامیون تصمیم‌گیری نمایید.

سوالات متداول

بهترین لاستیک کامیون چینی چه برندی است؟

همانطور که اشاره کردیم برندهای چینی متنوعی در حوزه لاستیک سازی در بازار وجود دارند. کوپر، کومهو، گوئیژ، شینگ یوآن، آیلوس و بی اف گودریچ از جمله بهترین برندهای تولید کننده لاستیک کامیون هستند.

ویژگی‌های بهترین لاستیک خوب برای کامیون چیست؟

دوام بالا، انعطاف پذیری، برخورداری از قابلیت کشسانی، ظرفیت حمل مناسب، سازگاری با آب و هوای برفی و مرطوب و ناهمواری جاده و در نهایت چسبندگی بالا، از جمله ویژگی‌های لاستیک خوب برای کامیون هستند.

بهترین زمان تعویض لاستیک کامیون چه موقعی است؟

بهترین زمان تعویض لاستیک، زمان به پایان رسیدن تاریخ انقضای آن است. باید توجه داشته باشید که همه لاستیک‌ها تاریخ انقضا دارند و معمولاً تاریخ انقضای لاستیک بین 5 تا 6 سال است. پس از به پایان رسیدن این تاریخ ممکن است ظاهر لاستیک خوب به نظر برسد اما ترکیبات موجود در لاستیک می‌تواند نا امن و خطرآفرین باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *