همه چیز درباره استعلام کارت سوخت ناوگان باری

همه چیز درباره استعلام کارت سوخت ناوگان باری
فهرست مطالب

استعلام کارت سوخت ناوگان باری از موضوعات بسیار مهم برای دارندگان خودروهای مخصوص حمل و نقل مانند کامیون و غیره به شمار می‌آید. طبق قانون سوخت سهمیه‌ای که در گذشته تصویب شده، کلیه دارندگان وسایل نقلیه از جمله خودروهای باری لازم است کارت سوخت را همراه خود داشته تا بتوانند از سهمیه گازوئیل و بنزین به صورت یارانه‌ای استفاده نمایند. برخی مواقع ممکن است کارت سوخت مفقود شده و یا به علل مختلفی دچار صدمه شود.

در صورت مفقود شدن می‌توان از طریق پست اقدام به رهگیری کارت سوخت اقدام کرد، چرا که بسیاری از افراد پس از پیدا کردن کارت آن را به صندوق‌های پستی انداخته و یا به اداره پست تحویل می‌دهند.

اما در صورت صدمه دیدن کارت و یا پیدا نشدن آن از طریق پست لازم است که درخواستی را مبنی بر صدور کارت سوخت المثنی انجام دهید. بدین‌صورت جهت پیگیری کارت باید از طریق سیستم vin اقدام نمایید. همچنین پیگیری و استعلام کارت سوخت با استفاده از کد ملی برای کارت سوخت‌های مفقود شده کارساز خواهد بود.

شما می‌توانید بعد از درخواست کارت سوخت المثنی نسبت به رهگیری آن اقدام نمایید. افرادی که اولین بار درخواست کارت سوخت برای خودرو داده‌اند، می‌توانند با استفاده از پلاک، کارت فوق را پیگیری نمایند. سامانه آی‏‌بارپِی یک سامانه هوشمند جهت ارائه بارنامه الکترونیکی و انجام خدمات لجستیک در کشور است. در ادامه این مقاله می‌توانید با روش‌های مختلف استعلام کارت سوخت جهت ناوگان باری بیشتر آشنا شوید.

استعلام کارت سوخت ناوگان باری با روش‌های مختلف

بر اساس آنچه که اشاره شد دارندگان وسایل نقلیه حمل بار جهت برخورداری از سهمیه سوخت یارانه‌ای از جمله بنزین و گازوئیل نیاز به دریافت کارت سوخت خواهند داشت. در برخی موارد با گم شدن کارت سوخت رانندگان جهت دریافت سهمیه با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

در چنین مواقعی جهت پیگیری و استعلام کارت سوخت ناوگان باری مراجعه به ارگان‌هایی از جمله پلیس و پست ضروری خواهد بود. روش‌های مختلف دیگری نیز این امر وجود دارد تا افراد بتوانند به شیوه‌ای آسان و راحت به استعلام کارت سوخت خود و اینکه در چه مرحله‌ای قرار دارد بپردازند. در ادامه به شرح و بررسی هر یک از روش‌های فوق می‌پردازیم.

سامانه کارت سوخت راهی آسان برای استعلام و پیگیری کارت سوخت

سامانه پیگیری کارت سوخت بدون شک از آسان‌ترین راه‌هایی است که افراد می‌توانند نسبت به استعلام و پیگیری کارت سوخت با استفاده از پلاک و دیگر اطلاعات شناسایی خود اقدام کنند. با توجه به این روش کاربران می‌توانند وضعیت کارت و مراحل مختلف آن را بررسی و مشاهده نمایند. تنها کافیست با استفاده از تلفن همراه هوشمند و یا رایانه متصل به اینترنت وارد سامانه فوق شده و اقدامات و مراحل لازم را صورت دهند.

البته سامانه‌های مختلفی برای استعلام کارت از طرف اداره پست و همچنین پلیس به وجود آمده است. کاربران می‌توانند برای اطلاع از وضعیت کارت سوخت گم شده، آسیب دیده، المثنی و یا صدور کارت سوخت جدید به هر یک از سامانه‌های فوق مراجعه نمایند.

کارت سوخت با کد وین

استفاده از کد vin جهت پیگیری کارت سوخت

در صورتی که افراد امکان استعلام کارت سوخت خود را با استفاده از رایانه و تلفن هوشمند نداشته باشند می‌توانند با استفاده از کد vin کارت سوخت خود را پیگیری نمایند. بر همین اساس در کارت مشخصات وسیله نقلیه کدی به عنوان کد vin وجود دارد که با پیامک کردن آن به سامانه مربوطه می‌توان از وضعیت کارت سوخت خود مطلع گردید.

استعلام کارت سوخت با استفاده از پلاک وسیله نقلیه

پلاک وسیله نقلیه از دیگر روش‌های مناسب و رایج جهت استعلام کارت سوخت ناوگان باری به شمار می‌آید. این روش خصوصاً زمانی که کارت مشخصات وسیله نقلیه مفقود شده و دسترسی به کد vin وجود ندارد بسیار کارگشا خواهد بود.

همچنین زمانی که پیگیری کارت از روش‌های دیگر از جمله اداره پست و غیره نیز به نتیجه‌ای نرسیده باشد، می‌توانید به راحتی با استفاده از شماره پلاک خودروی خود به استعلام کارت سوخت بپردازید. برای این امر لازم است به سایت پلیس به نشانی epolice.ir مراجعه کرده و شماره پلاک وسیله نقلیه خود را وارد نمایید.

استفاده از کد ملی برای پیگیری کارت سوخت

بدون شک کد ملی روش‌ بسیار ساده‌ای است که به تازگی امکان استفاده از آن برای استعلام کارت سوخت فراهم شده است. البته برای این روش نیاز به تلفن همراه هوشمند و رایانه متصل به شبکه اینترنتی خواهید داشت. شما می‌توانید به راحتی با مراجعه به سامانه کارت سوخت و درج شماره کارت ملی از کلیه مراحل مربوط به کارت سوخت خود آگاه شوید.

 اداره پست روشی مطمئن جهت استعلام کارت سوخت ناوگان باری

از مطمئن‌ترین روش‌ها برای پیگیری و استعلام کارت سوخت ناوگان باری مراجعه حضوری به اداره پست و یا سایت آن به آدرس اینترنتی najatracking.post.ir است. با استفاده از کد vin خودرو و یا کد ملی وارد سامانه شده و می‌توان از جدیدترین وضعیت کارت سوخت باخبر گردید. به کارگیری روش فوق برای کسانی که کارت سوخت خود را مفقود کرده و یا منتظر صدور کارت المثنی و کارت سوخت جدید هستند، مناسب خواهد بود.

پیگیری کارت سوخت با تماس تلفنی

علاوه بر روش‌هایی که معرفی شد می‌توان از طریق تلفن نیز نسبت به پیگیری کارت سوخت اقدام کرد. البته توصیه می‌شود این مسیر را به عنوان آخرین راه بعد از انجام سایر روش‌ها برای استعلام کارت سوخت خود انتخاب کنید. شماره تلفن‌های 81240514 و یا 88885347 جهت پیگیری از ناجا، شماره تلفن 84470000 جهت پیگیری کارت سوخت از اداره پست و شماره تماس 09627 جهت استعلام کارت از شرکت ملی پخش در نظر گرفته شده‌اند.

جمع‌بندی استعلام کارت سوخت ناوگان باری

استعلام کارت سوخت ناوگان باری از مهم‌ترین موضوعات برای دارندگان خودروهای حمل بار مانند کامیون و غیره محسوب می‌شود. بر اساس قانون کلیه وسایل نقلیه فوق برای استفاده از سهمیه گازوئیل و بنزین یارانه‌ای ملزم به همراه داشتن کارت سوخت خود هستند.

در صورت مفقود شدن کارت سوخت، آسیب‌دیدگی آن، درخواست برای کارت المثنی و یا صدور کارت سوخت جدید می‌توان با روش‌های مختلفی از وضعیت آن مطلع گردید. برخی از روش‌ها و راه‌های فوق عبارتند از:

  • سامانه کارت سوخت
  • کد vin
  • مراجعه حضوری به اداره پست و یا سایت آن
  • سایت اداره پلیس
  • کد ملی
  • استفاده از پلاک وسیله نقلیه
  • پیگیری و استعلام کارت سوخت از طریق تماس تلفنی

سامانه هوشمند آی‏‌بارپِی توانسته است با ارائه خدمات گسترده‌ای در حوزه لجستیک و صدور بارنامه الکترونیکی از موفق‌ترین سامانه‌ها در این امر به شمار آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *