نقش تکنولوژی در باربری مدرن

تکنولوژی های روز باربری
فهرست مطالب

پیشرفت تکنولوژی مرزها را جابجا می کند و نحوه تجارت را در جهان تغییر می دهد. تکنولوژی پیشرفته در باربری مدرن سرعت تحویل خریدهای ما را افزایش داده است. بهره‌وری را در سراسر زنجیره تامین افزایش داده و اشتباهات و خطاهای پرهزینه را کاهش داده است. این پیشرفت‌ها برای تمام حوزه‌های صنعت لجستیک، از جمله مدیریت زنجیره تامین، حمل‌ونقل با کامیون، حمل‌ونقل بین‌المللی (هوایی و دریایی)، و ردیابی محموله‌ها کاربرد دارد. هماهنگ شدن با شرایط اضطراری اولویت اصلی برای حمل و نقل است. به این ترتیب، باربری‌های مدرن به طور فزاینده‌ای در تکنولوژی‌های روز سرمایه گذاری می کنند تا عملیات خود را بهبود بخشند.

باربری مدرن در مرحله تحویل مشتری


آخرین مرحله تحویل که به عنوان تحویل به مشتری نهایی یا لجستیک نهایی نیز شناخته می شود، به آخرین مرحله ارسال کالا از یک انبار تا مقصد نهایی اطلاق می شود. یکی از اجزای اساسی فرآیند تحویل، آخرین مرحله اغلب سخت‌ترین و پرهزینه‌ترین مرحله است. فقط نیروی کار این مرحله، حدود 60 درصد از هزینه ها را تشکیل می دهد.

برای کنترل هزینه‌ها، در باربری مدرن بسیاری از شرکت‌ها تمرکز خود را روی تحویل با استفاده از پهپادها، خودروهای خودران و ربات‌های تحویل خودکار می‌گذارند. روش های تحویل فناورنه همچنین به کاهش ناکارآمدی ناشی از خطاهای انسانی و افزایش شفافیت کمک می کند. علاوه بر این، این فناوری‌ها را می‌توان به راحتی برای به‌روزرسانی‌های در لحظه در آخرین مراحل حمل و نقل ردیابی و ویرایش کرد.

راه آهن اتحاد امارات

در سپتامبر 2002، راه آهن اتحاد از تکمیل موفقیت آمیز اتصال بین پایانه حمل و نقل ریلی در شهر صنعتی ابوظبی (ICAD)، بزرگترین پایانه راه آهن باری داخلی و شبکه ملی ریلی امارات خبر داد. تکمیل راه آهن اتحاد بخش اساسی برنامه راه آهن امارات متحده عربی است. که هدف آن اتصال مکان های کلیدی صنعت و تولید، ایجاد مسیرهای تجاری جدید و تسهیل جابجایی مردم است.

اتصال پایانه باربری مدرن ریلی ابوظبی با خط اصلی ریلی اتحاد، آمادگی برای ارائه راه حل های لجستیکی را در ابوظبی با مراکز مختلف صنعتی و هاب های واردات و صادرات امارات ممکن می کند. با توانایی حمل سالانه بیش از 15 میلیون تن مواد خام خام. 1.5 تن محموله عمومی و حدود 116600 کانتینر حمل و نقل 20 فوتی، سیستم ریلی آماده است تا حمل و نقل مدرن امارات را متحول کند. هنگامی که ترمینال باربری ریلی ابوظبی به طور کامل عملیاتی شود، ظرفیت باربری بسیار کارآمد، مقرون به صرفه و پایدار ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید؛ مزایا و معایب روش‌های مختلف حمل و نقل

بستر های تدارک باربری دیجیتال

تدارکات حمل و نقل دیجیتال در باربری مدرن که هم برای فرستنده و هم برای شرکت‌های حمل‌ونقل مفید است. استفاده از فناوری‌های دیجیتال را برای تخصیص سریع، مقایسه و تجزیه و تحلیل پیشنهادهای شرکت‌های حمل‌ونقل مختلف را ممکن می‌کند. با خودکار کردن وظایف پیچیده و پیش پا افتاده، پلتفرم های تدارکات حمل و نقل دیجیتال بار عملیات کند اداری مرتبط با حمل و نقل کالا را از بین می برند. علاوه بر این، آنها دید بیشتری از داده ها را بدست می‌دهند. و به کاهش هزینه های حمل و نقل و به حداقل رساندن خطرات زنجیره تامین کمک می کنند.

با استفاده از یک پلتفرم تدارک باربری دیجیتال، شرکت های باربری مدرن می توانند با مدیریت قراردادهای خود و نقطه یابی بار در موقعیت مناسب، دید، کارایی و سودآوری را افزایش دهند. این پلت‌فرم‌های جدید به آسانی قابل نظارت هستند. به فرستنده‌ها اجازه می‌دهند تا به شرکت‌های باربری دسترسی مستقیم به پیشنهادات خود را بدهند. همزمان با مقایسه نرخ‌های شبکه وسیعی از باربری‌ها، منبع‌یابی برا اساس موقعیت جغرافیایی را ساده‌تر کنند. از طرف دیگر، پلت‌فرم‌های تدارکات دیجیتال به شرکت‌های حمل و نقل اجازه می‌دهند تا به‌طور یکپارچه قیمت‌ها، مناقصه‌ها و ردیابی بارها را بصورت آنلاین مدیریت کنند.

از دیگر مزایای این پلتفرم ها:

  • •  امکان ایجاد مشارکت های جدید
  • صرفه‌جویی‌های جدید
  • مدیریت و تنظیم RFP سالانه
  • ایجاد طیف گسترده ای از پیشنهادات برای تطبیق با شرایط در حال تحول بازار
  • مقایسه سریع و کارآمد نرخ های لحظه ای باربری

اینستاگرام آی بار؛ کلیک کنید.

تکنولوژی بلاکچین درباربری مدرن

مفهوم فناوری بلاکچین ابتدا با ارز دیجیتال بیت کوین آغاز شد. بلاک چین یک پایگاه داده توزیع شده است که حاوی سوابق رویدادهای پیوسته است که توسط کاربران قابل ارزیابی و بازرسی است. برای اینکه داده های غیرقابل جعل ایجاد شود، داده های اضافی را می توان گنجاند، اما نمی توان آنها را تغییر داد یا حذف کرد. در ساده‌ترین شکل، بلاکچین یک سند دیجیتالی است که با استفاده از اینترنت برای افزایش شفافیت و ایجاد دید سرتاسری در باربری مدرن از سفارش و انبارداری تا پرداخت و تحویل، انجام تجارت را ایمن و آسان می‌کند. اما بلاکچین دقیقاً چگونه بر باربری مدرن تأثیر می گذارد؟

بلاک چین شفافیت و امنیت را افزایش می دهد. هر بار که محموله ارسال می شود، معاملات ثبت می شود و تاریخچه ای دائمی از بار از سفارش تا تحویل ایجاد می کند. از آنجایی که هر کسی از هر کجا و در هر زمان می‌تواند به اطلاعات غیرمتمرکز از طریق اینترنت دسترسی داشته باشد، بلاک چین ردیابی سفارش‌های خرید، اصلاح سفارش‌ها و اعلان‌های ارسال را ساده می‌کند. بلاک چین همچنین امکان کلاهبرداری را از بین می برد. زیرا تراکنش ها به راحتی برای همه در شبکه قابل دسترسی هستند و نمی توان آنها را تغییر داد.

با تمام اطلاعات موجود در بلاکچین، هر فردی که در این تراکنش شرکت می کند می تواند سوابق گذشته را مشاهده کند. به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد فرآیند تولید، مونتاژ و تحویل فروشندگان و تامین کنندگان شفاف و کارآمد می شود. علاوه بر این، بلاک چین این امکان را برای مسئولین خرید و مصرف کنندگان فراهم می کند. تا آنها بدانند محصولات در کجا ساخته می شوند و چگونه حمل و نقل شده اند.

نتیجه گیری

فناوری همچنان نقش مهمی در بروزرسانی صنعت حمل و نقل دارد. فناوری‌های نوآورانه در باربری مدرن از بهبود کارایی و سرعت گرفته تا ساده‌سازی عملیات، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها، به باربری‌ها این امکان را داده است. تا خدمات شخصی‌تر و مسئولانه‌تر را به مشتریان خود ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *