تریلر دراپ چیست؟

تریلر دراپ
فهرست مطالب

مقدمه

اکثر شرکت های حمل و نقل و بخش حمل‌و‌نقل شرکت‌ها در صنعت حمل و نقل ایالات متحده به طور فعال به دنبال راه هایی برای ایجاد تعادل بین سود و کیفیت خدمات هستند. در نتیجه، راه‌حل‌های نوآورانه جالبی در این حوزه بخصوص در چند دهه اخیر بوجود آمده.

یکی از محبوب ترین استراتژی‌ها، استفاده از تریلر دراپ است. تریلر دراپ نیمه تریلری است که از کشنده جدا می شود و برای مدتی در یک مرکز رها می شود. تریلر پس از بارگیری یا تخلیه در زمان جداگانه ای (معمولاً چند روز)  تحویل گرفته می شود.

این به شرکت‌های حمل، برنامه تحویل انعطاف‌پذیرتری را ارائه می‌دهد و همچنین رعایت زمانبندی خدمات را تسهیل می‌کند. انواع مختلفی از تریلرها وجود دارد که بسته به نوع محموله، از جمله کفی، یخچالی، تانکرها و غیره تریلر دراپ می‌شوند.

در این مقاله، بیشتر در مورد خدمات تریلر دراپ و اهمیت آن در صنعت حمل و نقل همچنین مزایا و معایب اصلی استفاده از تریلرهای دراپ و راهنمای مدیریت آنها را به اشتراک خواهیم گذاشت.

هدف از تریلر دراپ

هدف اصلی این برنامه ارائه راحتی برای همه طرفین با به حداقل رساندن زمان انتظار برای رانندگان و کاهش هزینه های حمل و نقل برای فرستنده ها و همچنین گیرندگان است.

این سرویس صاحبین بار را قادر می سازد تا معطلی را به حداقل برسانند و کارایی و سود عملیاتی را بهبود بخشند. همچنین مسافت‌های بدون بار و بدون کفی را به حداقل می‌رساند.

در عین حال، به فرستنده‌ها و گیرنده‌ها انعطاف‌پذیری بیشتری در بارگیری و تخلیه می‌دهد و هزینه‌های جانبی مانند هزینه‌ معطلی و جریمه معطلی را کاهش می‌دهد. در مقایسه با بارگیری معمولی، تریلر دراپ بسیار انعطاف پذیرتر است.

به این دلیل که به مدیران اجازه می‌دهد در دوره‌های اوج بازار توجه بیشتری به کار داشته باشند، زیرا زمان‌بندی‌ها بازتر است و تریلرها می‌توانند کمتر در صف قرار بگیرند و زمان انتظار بین محموله‌ها را به حداقل می‌رساند.

از سوی دیگر، بارگیری و تخلیه مستقیم به رانندگان نیاز دارد که تا بارگیری یا تخلیه محموله منتظر بمانند. بسته به شرایط، یک فرآیند بارگیری یا تخلیه معمولی می تواند از 30 دقیقه تا چند ساعت بطول انجامد.

در مقابل، روش تریلر دراپ معمولاً چند دقیقه طول می‌کشد تا راننده از کفی جدا شود و به سمت بارگیری بعدی برود.

چرا از خدمات دراپ تریلر استفاده می شود؟

خدمات Drop Trailer معمولاً در ترکیب با خدمات drop and hook استفاده می شود. این استراتژی نیز شامل گذاشتن یک تریلر در یک مرکز و بلافاصله متصل کردن کشنده به یک تریلر از قبل بارگیری شده یا خالی در همان محل است.

در اصل، یک استراتژی برای صرفه جویی در زمان و هزینه برای همه طرف های زنجیره تامین طراحی شده است. با ارائه خدمات تریلر دراپ، کامیون داران می توانند با انتقال از یک تریلر به تریلر دیگر در طول مسیر خود، از زمان برای ارسال محموله های بیشتر استفاده کنند.

فرستنده‌ها و گیرندگان نیز می‌توانند با یک برنامه حمل و نقل سازگارتر کار کنند و کارایی عملیاتی خود را به حداکثر برسانند. همچنین می توانند از انواع هزینه های جانبی ناشی از دوره های انتظار و امکانتات محدود جلوگیری کنند.

ترافیک بالا در سایت های بارگیری می تواند منجر به هزینه های معطلی شود. همچنین امکانات محدود نظیر تجهیزات جابجایی محموله مانند لیفتراک و جرثقیل می‌تواند حمل‌کنندگان را وادار کند که خدمات بارگیری و تخلیه را برون‌سپاری کنند. بنابراین، انتخاب خدمات تریلر دراپ می تواند به آنها کمک کند تا در این فرآیند نیز صرفه جویی کنند.

به صفحه اینستاگرام ما سر بزنید.

کلیک کنید

مزایای استفاده از تریلر دراپ

drop trailer
trailer drop

خدمات تریلر دراپ مزایای زیادی را برای کامیونداران، فرستنده ها و گیرندگان ارائه می دهد. در زیر برخی از مزایای کلیدی استفاده از تریلرهای دراپ آورده شده است:

کاهش هزینه های لوازم جانبی

مهمترین مزیت برای کامیون‌دارانی که خدمات تریلر دراپ را ارائه می دهند، صرفه جویی در زمان بارگیری است. با این کار، آن‌ها می‌توانند در هزینه‌های نگهداری کامیون صرفه‌جویی کنند و همچنین با حمل محموله‌های بیشتر در طول دوره جابجایی، درآمد روزانه خود را افزایش دهند.

افزایش بهره‌وری

با انتخاب خدمات تریلر دراپ، فرستنده‌ها و گیرندگان می‌توانند از افزایش بهره‌وری در توزیع یکنواخت بارگیری و تخلیه لذت ببرند. علاوه بر این، شرکت‌های کوچک‌تر می‌توانند ازدحام کمتری داشته باشند زیرا رانندگان به محض جدا کردن تریلر آنجا را ترک می‌کنند.

این امر فضای بیشتری را برای افراد و ماشین‌آلات ایجاد می کند تا آزادانه حرکت کنند. جفت کردن سرویس‌های تریلر دراپ با روش‌ drop & hook، بهره‌وری همه طرف‌ها را بیشتر بهبود می‌بخشد.

مقرون به صرفه بودن

همانطور که قبلا ذکر شد، انتخاب خدمات تریلر دراپ می تواند به کاهش هزینه های جانبی کمک کند. علاوه بر این، فرآیندهای بارگیری و تخلیه را می توان با توجه به ساعات کاری فرستنده و گیرنده تنظیم کرد، بنابراین نیاز به نیروی انسانی و تجهیزات را کمتر می‌کند.

فرستنده‌ها می‌توانند تجهیزات و نیروی کار را برای بارگیری یک تریلر خالی را از محل منابع تریلر بارگیری شده که در شیفت دیگری به مکان آنها می‌رسد، تامین کنند.

امکان انطباق بهتر با HOS

رانندگان کامیون با عدم نیاز به صبر کردن برای بارگیری یا تخلیه محموله توسط مدیران، می توانند انطباق با ساعت خدمات شرکت (Hours of Service) را بهبود بخشند و از حمل و نقل اضافی بار برای شرکت‌های دیگر خودداری کنند.

انعطاف بیشتر در برنامه ریزی حمل و نقل

هم کامیون‌داران می توانند تریلرهای دیگر را پس از تخلیه بار در مکان‌های مختلف به‌خدمت بگیرند، هم کامیون‌داران می توانند از انعطاف بیشتری از نظر مسیر و برنامه ریزی بار برخوردار شوند. آن‌ها همچنین می‌توانند برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، چندین سفر در یک راند کاری برنامه‌ریزی کنند.

بیشتر بخوانید؛ زنجیره تامین حلقه بسته: مفهوم و ارتباط آن با بازار

معایب استفاده از تریلر دراپ

خدمات تریلر دراپ نیز دارای معایبی است. برخی از معایب استفاده از تریلرهای دراپ:

به فضای اضافی نیاز دارد

یکی از بزرگترین معایب خدمات تریلر دراپ، حیاط یا پارکینگ اضافی برای نگهداری تریلرها است. هرچه حجم حمل و نقل و تعداد تریلر شما بیشتر باشد، به فضای بیشتری نیاز خواهید داشت.

ممکن است شما بسته به مسیرها و مکان های حمل و نقل، نیاز به تهیه فضا در شهرهای دیگر نیز داشته باشید.

ممکن است به تجهیزات اضافی نیاز داشته باشد

علاوه بر فضا، شما همچنین باید روی تریلرهای اضافی و همه لوازم جانبی و قطعات مرتبط با آنها هزینه کنید. بسته به نوع محموله، ممکن است برای جذب انواع فرستنده، نیاز به تهیه انواع تریلر نیز داشته باشید.

برای مثال، صاحب بار هایی که که خودرو جابجا، به تریلرهای حامل خودرو نیاز دارند. یا صاحبین بارهای مایع، به تانکر نیاز دارند. همه این تریلرها هزینه های خرید و نگهداری متفاوتی دارند که باید آنها را در نظر بگیرید.

می تواند کار را به بحران بکشد

همانطور که قبلاً ذکر شد، کارایی تریلر دراپ هنگامی که با تکنیک حمل و نقل drop & hook جفت شود، افزایش می یابد. هنگامی که به درستی برنامه ریزی نشود، می تواند منجر به تجمع تریلرها در یک مکان شود که باعث ایجاد اختلال، ازدحام و حتی هزینه های بالاتر انبارداری می شود.

با برخی از خدمات ارزش افزوده ناسازگار است

بسیاری از شرکت های حمل و نقل، خدمات اضافی مختلفی را برای ایجاد درآمد اضافی ارائه می دهند. به عنوان مثال، برخی از شرکت ها برای تهیه نیروی انسانی و تجهیزات بارگیری و تخلیه با ارائه دهندگان خدمات بارگیری و تخلیه بار شریک می شوند.

برخی از کامیون داران به صاحب بار و گیرنده در بارگیری و تخلیه کمک می کنند. هر دوی این خدمات (و خدمات دیگر) به رانندگان نیاز دارند تا به محموله دسترسی داشته باشند، چیزی که خدمات تریلر دراپ اجازه نمی دهد.

به عبارت دیگر، کامیون داران باید به محض رها کردن تریلرها، از یک مرکز دور شوند و فرصت انجام هرگونه خدمات ارزش افزوده را از دست بدهند.

نتیجه

تریلر دراپ یک استراتژی مدیریت حمل و نقل است که در کنار مزایای بسیار مالی و زمانی که برای صنعت حمل نقل دارد، اگر بطور صحیح و اصولی اجرا نشود، می‌تواند کار را از شرایط عادی خرابتر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *