تفاوت بین باربری و اتوبار چیست؟

تفاوت باربری و اتوبار چیست؟
فهرست مطالب

اتوبار چیست؟ چه تفاوتی با باربری دارد؟ باربری و اتوبار دو واژه مشابه یکدیگر هستند که در بسیاری از مواقع با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند البته این موضوع مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ اما دانستن تفاوت این دو می‌تواند بسیار مفید باشد. در این مقاله از سایت سامانه هوشمند پرداخت بارنامه و پرداخت لجستیک آی بار پی قصد داریم با معرفی باربری و اتوبار و همچنین تفاوت بین باربری و اتوبار ابهاماتی که در مورد این دو وجود دارد را از بین ببریم.

باربری چیست؟

باربری به معنای جابه‌جاکردن باری از یک منطقه به منطقه دیگر است. اگر شما بار یا اثاثی داشته باشید که نیاز به جا‌به‌جایی دارد باید از شرکت‌های حمل بار استفاده کنید. این شرکت‌ها با دارا بودن خودروهای بسیار معتبر در زمینه باربری  می‌توانند در کمترین زمان ممکن خدمات باربری موردنیاز شما را انجام دهند. به‌عبارت‌دیگر شرکت‌های باربری اسباب و اثاثیه و کالای مشتری را با روشی ایمن به مقصد می‌رسانند. مهم‌ترین ویژگی که شرکت‌های باربری خوش‌نام و معتبر را از شرکت‌های باربری معمولی متمایز می‌کند اعتبار آنها است. اعتبار این شرکت‌ها باعث می‌شود که صاحبان کالا بدون نگرانی کالای خود را به آنها بسپارند. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم شرکت‌های باربری امکان ارسال کالاهای مشتریان به سایر کشورها است.

انواع باربری

انواع باربری

حالا که پاسخ سؤال باربری چیست را می‌دانید و با خدماتی که ارائه می‌کنند آشنایی دارید وقت آن می‌رسد که با انواع باربری آشنا شوید. شرکت‌های باربری انواع مختلفی دارند که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

باربری زمینی

در باربری زمینی کالاها از روش زمینی و با استفاده از بارگیری‌های مختلف به مقصد می‌رسند. باربری زمینی ارسال کالا از طریق قطار را نیز شامل می‌شود که تا حد زیادی به حجم کالا و شرایط آن بستگی دارد.

باربری دریایی

دومین نوع باربری که در این مقاله به آن می‌پردازیم باربری دریایی است. در این نوع باربری از کشتی‌های بسیار بزرگ برای ارسال تمام کالاها به مقصد استفاده می‌شود.

باربری هوایی

آخرین نوع باربری که برای پاسخ سؤال انواع باربری چیست به آن می‌پردازیم باربری هوایی است. اگر فاصله مبدأ تا مقصد زیاد باشد و امکان جابه‌جایی کالا از روش زمینی میسر نباشد، شرکت‌های باربری ترجیح می‌دهند از روش هوایی استفاده کنند.

اتوبار چیست؟

بعد از پاسخ به سؤال باربری چیست نوبت به  گفتن پاسخ سؤال اتوبار چیست می‌رسد. اتوبار از دوکلمه اتو و بار تشکیل شده است که به معنای ارسال کالاهای مختلف از یک منطقه به منطقه دیگر است. از طرف دیگر اتوبار بیشتر برای حمل بارهای درون‌شهری مناسب است؛ زیرا اتوبار دارای وانت و نیسان است و برای افرادی که می‌خواهند حمل بار به شهرستان داشته باشند مناسب نیست.

تفاوت باربری و اتوبار چیست؟

تفاوت باربری و اتوبار

پس از پاسخ به دو سؤال باربری و اتوبار چیست نوبت به بیان تفاوت‌های این دو می‌رسد. البته باربری و اتوبار از نظر ظاهری شباهت‌های بسیاری به یکدیگر دارند؛ اما نمی‌توان از تفاوت‌های آنها چشم‌پوشی کرد. مواردی که باعث تفاوت باربری و اتوبار می‌شود به شرح زیر است:

ارسال بین‌المللی کالا

 اولین تفاوت میان باربری و اتوبار که می‌خواهیم به آن بپردازیم ارسال بین‌المللی کالا است. معمولاً در باربری از روش‌های مختلفی برای ارسال کالا به شکل بین‌المللی استفاده می‌شود؛ اما در شرکت‌های اتوبار ارسال کالا فقط به‌صورت درون‌شهری و بین‌شهری انجام می‌شود.

نحوه ارسال کالا

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفاوت‌‌ها میان باربری و اتوبار نحوه ارسال کالا است. همان‌طور که در قسمت انواع باربری خواندید روش ارسال کالا به سه صورت زمینی، هوایی و دریایی انجام می‌شود در حالی که اتوبار فقط به روش زمینی انجام می‌شود. به‌عبارت‌دیگر باربری حوزه گسترده‌تری نسبت به اتوبار است.

نوع خدمات

آخرین وجه تمایز اتوبار و باربری در نوع خدمات آنها است. شرکت‌های اتوبار با استفاده از خودروهای مخصوصی نظیر وانت‌بارها و کامیونت ها ارسال کالا را انجام می‌دهند. این در حالی است که شرکت‌های باربری علاوه بر استفاده از وانت‌ و نیسان از خودروهای دیگری مثل تریلی نیز برای جا‌به‌جایی کالا استفاده می‌کنند. علاوه بر این شرکت‌های اتوبار خدمات بسیار متنوعی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند به طور مثال اگر شما بخواهید از اتوبار برای جا‌به‌جایی اسباب و اثاثیه منزل خود کمک بگیرید این شرکت کارگرانی را برای شما می‌فرستد که در بسته‌بندی و حمل وسایل به شما کمک کنند.

ویژگی‌های اتوبار و باربری

ویژگی‌های اتوبار و باربری

بعد از اشاره‌ای که به تفاوت میان اتوبار و باربری کردیم بهتر است به  ویژگی‌های این دو نیز بپردازیم. هر شرکت باربری و اتوبار قابل‌اعتمادی باید برای کسب اعتماد مشتریان ویژگی‌هایی را دارا باشد که آن ویژگی‌ها به شرح زیر است:

سامانه‌های آنلاین

یکی از ویژگی‌ها و مشخصه‌های شرکت‌های اتوبار و باربری سامانه‌های آنلاین است که در اختیار مشتری قرار می‌دهند. در سال‌های اخیر بسیاری از مشاغل به سمت تکنولوژی حرکت کردند و در تلاش هستند تا خدمات خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی و غیره در اختیار مشتریان قرار دهند. شرکت‌های اتوبار و باربری نیز از این قاعده مستثنی نیستند و از سامانه‌های آنلاین برای خدمات خود استفاده می‌کنند. سامانه‌های آنلاین باعث می‌شوند که مشتریان بتوانند بدون هیچ نگرانی و به‌آسانی کالاهای خود را برای ارسال با خودروی موردنظرشان آماده کنند. علاوه بر این خدمات آنلاین باعث می‌شود که مشتریان بتوانند از منزل خودشان ارسال بارشان به مقصد را پیگیری کنند.

تنوع در وسیله نقلیه

کامیون، خاور، تریلی، وانت و نیسان جزو وسایل نقلیه به شمار می‌روند این وسایل نقلیه می‌تواند ظرفیت و حجم مشخصی از بار را حمل کنند. به همین دلیل مشتریان باید متناسب با حجم و وزن کالا‌ی خودشان از وسیله نقلیه متناسب با آن استفاده کنند. حالا اگر شرکت اتوبار یا باربری موردنظر شما وسایل نقلیه متنوعی نداشته باشد ممکن است نتواند برای ارسال کالا به شما به‌خوبی خدمت‌رسانی کند. به این نکته توجه داشته باشید که  خودروهایی نظیر کامیون، تریلی، ترانزیت، خاور و وانت جزو مهم‌ترین وسایل نقلیه هستند که  شرکت‌های باروری و اتوبار باید آنها را داشته باشند.

رانندگان باتجربه

آخرین ویژگی حائز اهمیت برای شرکت‌های اتوبار و باربری‌  دارا بودن رانندگان باتجربه است. به همین دلیل باید تلاش کنید اتوبار یا باربری را انتخاب کنید که رانندگان باتجربه و متبحری داشته باشد تا در شرایط نامساعد بتواند در مسیر از کالای شما به‌خوبی محافظت کنند. علاوه بر این راننده باتجربه این اطمینان را به شما می‌دهد که کالای شما در زمان مناسب به مقصد می‌رسد.

آیا شرکت‌های باربری و اتوبار بیمه می‌کنند؟

شرکت‌های باربری به دلیل اینکه در حوادثی مثل تصادف و واژگونی اتومبیل خسارت و آسیب مالی به شما وارد نشود، بار شما را بیمه می‌کنند. از طرف دیگر شرکت‌های اتوبار به این دلیل که اغلب مسیرهای درون‌شهری و کوتاه را طی می‌کنند برای بیمه‌کردن بار شما اقدام نمی‌کنند. البته شرکت‌هایی هستند که در صورت درخواست شما، بار شما را بیمه می‌کنند. به این نکته توجه داشته باشید که بیمه‌کردن بار شما نیازمند پرداخت هزینه بیشتری است البته پرداخت هزینه بیشتر می‌تواند برای شما مقرون‌به‌صرفه باشد؛ زیرا از بابت بسیاری از اتفاقات خیال شما راحت است.

کلام آخر

در این مقاله به سؤالات مختلف شما از جمله باربری چیست، اتوبار چیست، ویژگی‌های اتوبار و باربری و تفاوت بین باربری و اتوبار چیست پرداختیم. همان‌طور که خواندید باربری مفهوم گسترده‌تری نسبت به اتوبار دارد، البته اتوبار نیز خدمات متنوع‌تری را برای مشتریان خود فراهم می‌کند. به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب یک شرکت باربری یا اتوبار به نیاز شما بستگی دارد. به طور مثال اگر قصد دارید بار گران قیمتی را به فاصله‌ای دور جا‌به‌جا کنید بهتر است از باربری استفاده کنید؛ زیرا به دلیل بیمه بودن بار شما، دیگر ریسکی را متحمل نمی‌شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *