دریافت اپلیکیشن آی‌بار برای رانندگان

رانندگان محترم می توانند برای مشاهده و انتخاب بار خود، با استفاده از لینک زیر اپلیکیشن راننده را دانلود نمایند.

ارسال عدد 1 به 90005048 و دریافت لینک دانلود

معرفی اپلیکیشن حمل بار آی‌بار

  اپلیکیشن باربری و اعلام بار آی‌بار، پلی ارتباطی میان صاحبان بار، شرکت‌های باربری و رانندگان برای سفارش و حمل بار است. در این اپلیکیشن پیشرفته اعلام بار رانندگان، پس از سفارش بار و تعیین مبدا و مقصد، بار به راننده قابل تخصیص است. آی بار یک اپلیکیشن باربری بین شهری است که امکان حمل بار در تمام مقاصد در سراسر ایران را به شما می دهد.

ویژگی های اپلیکیشن آی‌بار

کاربری آسان

امنیت بالا

امکان اعمال فیلتر

دسترسی به نقشه

سرعت بارگذاری بالا

تسویه در زمان مناسب

امتیاز راننده

اطلاعات کاربری

نحوه کار با اپلیکیشن آی‌بار

recieve

1- پذیرش بار

لیست سفارشات بار درون اپلیکشن را مشاهده نموده و سفارش بار مد نظر خود را انتخاب نمائید.

approved1

۲- ثبت صدور بارنامه

پس از پذیرش بار در اپلیکیشن، برای دریافت بارنامه به باربریای که اطلاعات آن در پیامک برای شما ارسال می‌شود، مراجعه کنید.

bargiri

۳- بارگیری

پس از اخذ بارنامه به مبدا بار مراجعه نموده و بار را دریافت نمائید.

tahvil

۴- تحویل بار

با رسیدن به مقصد و تخلیه بار، گزینه‌ی تحویل بار را بزنید پس از تحویل بار، بلافاصله تراکنش‌های مالی شما و باربریتان پرداخت می‌شود.

راهنمای اپلیکیشن آی‌بار رانندگان

ثبت نام اولیه اپلیکشن راننده به چه صورت است؟
 در ابتدا شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و برای شما کد فعال سازی پیامک می­ شود و در صورت درست بودن شماره تلفن به صورت خودکار وارد اپلیکیشن آی‌بار می شوید.
چطور اطلاعات خود را در پروفایل ثبت کنم؟

وارد پروفایل خود شوید و اطلاعات خواسته شده را تکمیل و ثبت کنید.

چطور میتوانم اطلاعات پروفایل خود را ویرایش کنم؟

شما میتوانید با کلیک بر روی وارد پروفایل شوید و به راحتی اطلاعات خود را ویرایش کنید.

چطور میتوانم شبا خود را تغییر دهم؟

در حال حاضر تنها راه تغییر شبا تماس با تیم پشتیبانی است.

چطور پلاک خودرو تغییر دهم ؟

در قسمت پروفایل وارد قسمت وسیله‌های نقلیه و سپس اقدام به تغییر پلاک یا اضافه کردن پلاک کنید.

کیف پول خود را از کجا می‌توانم مدیریت کرد؟

در قسمت پروفایل وارد قسمت مدیریت کیف پول شوید.

چطوری میتوانم بار را پیدا کنم؟

شما میتوانید مبدا مورد نظر خود را در صفحه اعلان بار  انتخاب کنید و بارهای اون شهر به شما نمایش داده می‌شود و با کلیک روی بار در صفحه بعد گزینه ثبت بار رو انتخاب کنید.

آیا امکان دارد علاوه بر تعیین مبدا،مقصد هم به انتخاب راننده باشد؟

بله در قسمت صفحه اعلان بار  در بخش آگهی شما می‌توانید مبدا و مقصد خود را تعیین و سپس جستجو آگهی را بزنید.

چطور می‌توانم تخلیه بار رو ثبت کنم؟

وارد بخش بار‌های من  شوید سپس با کلیک بر روی بار در حال حمل خود، دکمه تخلیه بار را لمس کنید.

چطور میتوانم بار‌های تخلیه شده خود را ببینم؟

وارد بخش بار‌های من  شوید، و در کادر بالا صفحه، روی بار‌های تخلیه شده کلیک کنید.

بار‌های نشان شده چیست؟

برخی بار‌ها که نیاز دارید که به آن­ها دسترسی سریع داشته باشید را می‌توانید در بخش بار‌های نشان شده مشاهده کنید.

چطور می‌توانم یک بار را نشان گذاری کنم؟

در قسمت اعلان بار  روی بار مورد نظر کلیک کنید و سپس در صفحه جزئیات بر روی علامت  کلیک کنید.

چطوری کیف پول خود را فعال کنم؟

وارد قسمت پروفایل شوید و شماره شبا خود را وارد کنید.

محاسبه و پرداخت کرایه به چه صورت است؟

مبلغ کرایه بر اساس تن مسیر مشخص میشود و پرداخت از طریق آی‌بار به صورت مستقیم به شبا شما یا با کلیک بر روی دکمه تسویه صورت می‌گیرد.

کاربرد امتیاز چیست؟

شما می‌توانید با استفاده از امتیاز های خود برای خرید خدمات از قسمت آی‌بار کلاب استفاده نمایید.

چطور می‌توانم امتیاز خود را افزایش دهم؟

شما میتوانید با حمل بار بیشتر و همچنین با دعوت دوستان خود به اپلیکیشن آی‌بارامتیاز خودتون را افزایش دهید.

امتیازهای من کجا نمایش داده می‌شود؟

در قسمت آی‌بار کلاب  میتوانید امتیازهای خود را مشاهده نمایید.

آی‌بار بارنامه صادر می‌کند؟

خیر، اپلیکیشن آی‌بار بارنامه صادر نمی‌کند و تمامی هماهنگی‌‌های حمل بار بر عهده صاحب بار و باربری است .

آیا میتوانم با یک شماره تلفن چند ماشین رو ثبت نام کنم ؟

بله صاحبین ناوگان می‌توانند هر تعداد پلاک که می‌خواهند را با یک شماره تلفن ثبت کنند.

خودرو یا پلاک من تغییر کرده است. چه کاری باید انجام دهم ؟

در صورت تعویض پلاک یا خودرو تنها کافی است که شماره پلاک خود را در بخش پروفایل قسمت ویرایش اطلاعات وسیله نقلیه پلاک مورد نظر خود را تغییر دهید.

چطور با پشتیبانی تماس بگیرم؟

شماره تماس پشتیبانی: 09936788810

آیا بار‌ها انعام هم دارند ؟

بله برخی بارها به خواست صاحب بار ممکن است انعام هم داشته باشند.

ثبت سفارش در آی‌بار چه مزیتی نسبت به سایر باربری‌ها دارد؟

هدف ما ایجاد شفافیت مالی بین صاحبان بار و باربری‌ها است؛ به همین دلیل در آی‌بار، ویژگی‌­هایی مانند قیمت‌دهی با جزئیات کامل وجود دارد که صاحبان بار و باربری ها را ملزم به پیروی از توافق انجام شده می‌کند.

آی‌بار جهت جلب اعتماد مشتریان خود چه اقداماتی انجام داده است؟

آی‌بار با اخذ مجوز از اتحادیه کسب و کارهای مجازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای و همچنین دریافت نماد اعتماد الکترونیکی بستری امن برای مشتریان خود فراهم آورده است. در ضمن کلیه باربری‌هایی که در بازارگاه آی‌بار مشغول به فعالیت هستند، مجوز فعالیت از ارگان و سازمان‌های مربوطه را دارا هستند.

سوال دارید؟ اینجا را نگاه کنید

آیا برای استفاده از خدمات آی‌بار، باید هزینه ای بپردازم؟
خیر، استفاده از اپلیکیشن آی‌بار برای رانندگان هیچ هزینه ای ندارد.

چگونه در اپلیکیشن رانندگان ثبت نام کنم؟
در ابتدا و در صفحه ورودی اپلیکیشن شماره همراه خود را وارد نمایید. سپس، یک کد تایید برای شما پیامک میشود. کد تایید را وارد نموده و سپس وارد اپلیکیشن شوید.

کد هوشمندم دچار مشکل شده آیا میتوانم در اپلیکیشن ثبت نام کنم و بار انتخاب کنم؟
امکان ثبت نام و ورود به اپلیکیشن بدون شماره هوشمند راننده وجود دارد. اما، برای دریافت بار حتماً باید شماره هوشمند خود را به درستی وارد نمائید. در غیر اینصورت، امکان انتخاب بار وجود نخواهد داشت.

چطور بارهای موجود در اپلیکیشن را مشاهده و دریافت نمایم؟
در اپلیکیشن در صفحه «خانه» امکان مشاهده سفارشات بار وجود دارد. با انتخاب هر سفارش بار، اطلاعات آن قابل رویت بوده و میتوانید آن را انتخاب نمائید. در صورت انتخاب یک سفارش بار، آن سفارش به شما تخصیص داده میشود و یک پیامک حاوی اطلاعات شرکت حمل برای تماس با شرکت، مراجعه به آن و دریافت بارنامه، به شما ارسال میگردد.

چگونه میتوانم نوع کامیون و بارگیر را در اپلیکیشن تغییر بدهم؟
با کلیک بر روی گزینه منو”menu” در گوشه سمت راست اپلیکیشن،انتخاب گزینه “مشاهده پروفایل” و انتخاب گزینه”edit“،امکان ویرایش اطلاعات کامیون وجود خواهد داشت

من بار را در اپلیکیشن قبول و انتخاب کردم، اما از حمل آن منصرف شدم. چگونه آن را لغو کنم؟
پس از قبول و انتخاب یک سفارش بار، یک پیامک حاوی نام و شماره تلفن شرکت حمل برای شما ارسال میشود. در صورت تمایل به لغو بار انتخاب شده، میتوانید با شرکت حمل تماس گرفته و درخواست لغو بار خود را به شرکت اعلام کنید تا شرکت سفارش بار شما را لغو نماید.

چگونه ثبت سفارش بار انجام دهم؟
امکان ثبت سفارش بار با استفاده از منوی «سفارش بار» وجود دارد. صاحب بار بسته به نقش خود که فرستنده بار است یا گیرنده بار میتواند از گزینه های «ثبت سفارش» ، «ارسال بار» یا «ثبت سفارش دریافت بار» استفاده نماید.

برای درج آدرس منتخب در بخش گیرنده یا فرستنده فرم ثبت سفارش بار چه باید کنم؟
کافی است تنها یک بار اطلاعات آدرس مورد نظر را در منوی «آدرسهای منتخب» تکمیل و ثبت نمائید. سپس، در فرم ثبت سفارش ارسال یا دریافت بار آن آدرس را از لیست «انتخاب آدرس منتخب» انتخاب کنید.

آیا باید بابت حمل بار توسط راننده، به وی کرایه ای پرداخت کنم؟
پرداخت کرایه از طریق کیف پول امکانپذیر است. بنابراین، تنها با شارژ کیف پول خود، سامانه به صورت خودکار تمامی پرداختها را مدیریت میکند و نیازی به پرداخت جداگانه شما نیست.

آیا امکان لغو سفارش بار ثبت شده توسط صاحب بار وجود دارد؟
پس از ثبت سفارش بار توسط صاحب بار، تا زمانی که رانندهای آن سفارش را قبول نکرده باشد، امکان لغو آن سفارش بار توسط صاحب بار وجود دارد.

آیا امکان پایش وضعیت سفارش بار توسط صاحب بار وجود دارد؟
از زمان قبول سفارش بار توسط راننده امکان پایش وضعیت سفارش بار و حتی موقعیت مکانی راننده تخصیص یافته به آن سفارش بار، تا لحظه تحویل بار به گیرنده وجود دارد.

چگونه بدانم سفارش بار من تحویل شد؟
امکان پایش وضعیت سفارش بار از لحظه قبول بار توسط راننده تا تحویل به گیرنده وجود دارد. بنابراین، صاحب بار میتواند ضمن پایش لحظه ای وضعیت بار، از تحویل بار به گیرنده نیز مطلع گردد.

آیا پس از ثبت سفارش بار در سامانه باید کاری در سامانه انجام دهم؟
پس از ثبت سفارش بار در سامانه، صاحب بار نیاز به انجام فعالیت دیگری نخواهد داشت.

چگونه از اطلاعات سفارش بار و راننده ای که آن سفارش را قبول کرده، در صدور حواله یا بارنامه استفاده کنم؟
برای صدور حواله یا بارنامه شرکت حمل میتواند در بخش «داشبورد» و یا «لیست سفارشات» بار با یافتن سفارش بار مورد نظر و کلیک بر روی گزینه «اطلاعات بیشتر» اطلاعات کامل فرستنده، گیرنده و کالا را مشاهده نماید. همچنین، با انتخاب گزینه «تغییر وضعیت سفارش» اطالعات راننده را مشاهده نماید

راننده درخواست لغو باری را دارد که قبول کرده است. چگونه سفارش او را لغو کنم؟
با توجه به اینکه پس از قبول بار امکان لغو توسط راننده وجود ندارد، پس از درخواست راننده از شما برای لغو بار، به منو «سفارشات بار» مراجعه نمائید و سفارش مورد نظر را بیابید. سپس، با کلیک بر روی گزینه «تغییر وضعیت سفارش» از ستون عملیات، گزینه «لغو کامل» و «حذف از درخواست ها» را انتخاب نمائید. در این مرحله، کد تائیدیه لغو بار را که برای راننده ارسال گردیده است را در بخش مورد نظر وارد نمائید تا سفارش بار برای راننده لغو گردد.

پس از صدور حواله یا بارنامه چه کاری در پنل آی‌بار باید انجام دهم؟
پس از صدور حواله و یا بارنامه، شرکت حمل باید وضعیت سفارش بار را در پنل خود در آی‌بار، تغییر دهد. برای «این کار، شرکت با کلیک بر روی گزینه «تغییر وضعیت سفارش» از ستون عملیات، گزینه «ارسال برای بارگیری صدور حواله» یا «صدور بارنامه» را انتخاب نمائید.

آیا پس از صدور حواله یا بارنامه امکان لغو سفارش بار وجود دارد؟
امکان لغو بار پس از صدور حواله یا بارنامه وجود ندارد

همکاران ما